Veröffentlichungen

Evaluations- und Forschungsberichte

Babyesiza, Akiiki (2023): Dekolonisierung der Berliner Wissenschaftsbetriebe, in: Decolonize Berlin e.V.: Vom Konzept zum Prozess. Bericht 2023 der Koordinierungsstelle Gesamtstädtischer Aufarbeitungsprozess zu Berlins kolonialer Vergangenheit, Berlin.

Babyesiza, Akiiki; Noumi, Christian; Schoelen, Leonie (2022): Final Report. Evaluation of International Master’s Program for Educational Quality in Developing Countries 5 (IMPEQ 5), Project Number: E-AFM-2021-0149 for PIASS – Protestant Institute of Arts and Social Sciences, Ruanda. (unver. Bericht)

Almeida et al. (2021): Consultancy Report & Roadmap. Consultancy for SIDA to support UEM’s Transformation into a research-led university. (unver. Bericht)

Babyesiza, Akiiki (2021): Die koloniale Vergangenheit von Institutionen und Akteur:innen der Berliner Hochschul- und Wissenschaftslandschaft. Eine systematische Bestandsaufnahme. Berlin, Decolonize Berlin e.V.

Babyesiza, Akiiki; Skupien, Stefan; Sloan, Alastair (2020): Eastern and Southern Africa Regional Seismological Working Group (ESARSWG) – Evaluation Report

Babyesiza, Akiiki (2020): Midterm Evaluation of the Work Package: Establishment and Maintenance of Business Networks, Project „Collaboration for Entrepreneurial Universities – CEPU“- Final Report, (unver. Bericht).

Babyesiza, Akiiki; Berthold, Christian; Ziegele, Frank (2018): Diversifizierung der Finanzquellen, Gütersloh, CHE 2018.

Babyesiza, Akiiki; Berthold, Christian (2018): Tatsächliche Hochschulautonomie am Beispiel der finanziellen Steuerung der Hochschulen in Brandenburg und Nordrhein-Westfalen, Gütersloh, CHE, 2018.

Babyesiza, Akiiki (2010): Governance and Funding Reform in the European Higher Education Area. National system analysis: Croatia, in: Boer, Harry de; Jongbloed, Ben; Enders, Jürgen; File, Jon: Progress in Higher Education Reform across Europe: Governance Reform, Vol. 2, pp. 159-172. (mit R. Owino)

Babyesiza, Akiiki (2010): Governance and Funding Reform in the European Higher Education Area. National system analysis: Finland, in: Boer, Harry de; Jongbloed, Ben; Enders, Jürgen; File, Jon Progress in Higher Education Reform across Europe: Governance Reform, Vol. 2, pp. 243-251. (mit R. Owino)

Babyesiza, Akiiki (2010): Governance and Funding Reform in the European Higher Education Area. National system analysis: Germany, in: Boer, Harry de; Jongbloed, Ben; Enders, Jürgen; File, Jon: Progress in Higher Education Reform across Europe: Governance Reform, Vol. 2, pp. 268-282.

Babyesiza, Akiiki (2010): Governance and Funding Reform in the European Higher Education Area. National system analysis: Lithuania, in: Boer, Harry de; Jongbloed, Ben; Enders, Jürgen; File, Jon: Progress in Higher Education Reform across Europe: Governance Reform, Vol. 2, pp. 388-397. (mit R. Owino)

Babyesiza, Akiiki (2010): Governance and Funding Reform in the European Higher Education Area. National system analysis: Poland, in: Boer, Harry de; Jongbloed, Ben; Enders, Jürgen; File, Jon: Progress in Higher Education Reform across Europe: Governance Reform, Vol. 2, pp. 479-486. (mit R. Owino)

Buchkapitel

Babyesiza, Akiiki (2013): Higher Education Reform during and after Armed Conflict: The Case of Sudan, in: Pinheiro, R., Maassen, P., Vukasović, M., Nerland, M., Stensaker, B. and Vabø, A. (Hg.). The Effects of Higher Education Reforms. Rotterdam, Boston, Taipei: Sense Publishers, pp. 121-135.

Babyesiza, Akiiki; Kehm, B. M. und Winterhager, N. (2012): Was ist Governance und welche Wirkungen hat sie? Zur Governance-Forschung am INCHER-Kassel, [What is governance and what effects does it have? Governance research at INCHER-Kassel]in: Kehm, B. M.; Schomburg, H. und Teichler, U. (Hg.): Differenzierung, Internationalisierung, Relevanzsteigerung — Hochschulen im Funktionswandel. Frankfurt a.M. u. New York: Campus, pp. 223-246.

Kehm, Barbara M.; Babyesiza, Akiiki (2009): Governance-Forschung – eine anwendungsorientierte Wissenschaft, [Governance research – an application-oriented field of study] in: Keller, Andreas; Staak, Sonja (Hg.): Innovation durch Partizipation. Steuerung von Hochschulen im 21. Jahrhundert. (GEW Materialien aus Hochschule und Forschung 115). Bielefeld: W. Bertelsmann, pp. 119–127.

Misc.

Babyesiza, Akiiki (2017): Introduction to the web dossier „Education for Life in Africa”, Leiden 2017.

Babyesiza, Akiiki (2007): (Hochschul-)Bildung in Postkonfliktsituationen, in: Marc Seifert et al. (Hg.): Beiträge zur 1. Kölner Afrikawissenschaftlichen Nachwuchstagung (Kant I)

Monographie

Babyesiza, Akiiki (2015): University Governance in (Post-)Conflict Southern Sudan 2005-2011. The Nexus of Islamism, New Public Management and Neopatrimonialism, Series: Organization & Public Management, Wiesbaden: Springer VS.